11 februari 2017- De nachtmerrie voor iedere organisatie “Code Geel”

De VVD Noord-Holland organiseerde voor de tweede keer een Ondernemers Event, gevolgd door de Noord-Holland Dag voor VVD bestuurders en leden.

Maanden van voorbereiding waren er aan vooraf gegaan. Projectteam samenstellen, vergaderen, zalen bespreken, sprekers regelen, draaiboek maken, pers uitnodigen en sociale media inzetten.

Om 8:00 uur was de 17 koppige crew aanwezig en werd samen met de mensen van Claus Park Collection het draaiboek voor de laatste keer doorgenomen. De wegen waren glad, de sneeuw kwam uit de lucht vallen. Hoe zat het met de bezoekers, draaiden ze zich nog eenmaal om of kwamen ze toch op de geweldige line up af?

Vroege vogels

Tweede Kamerlid Aukje de Vries en Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen kwamen zich al vroeg melden. En even later stond de ontvangsthal vol met mensen die zich aan de registratietafels vervoegden.

Minister Henk Kamp en de uitgenodigde Tweede Kamerleden kwamen ook binnen en waren in een opperbeste bui. Bewonderenswaardig als je weet dat zij elke avond en elk weekend wel ergens moeten opdraven om met het publiek in discussie te gaan.

Cora en Aukje deden de aftrap, onder de deskundige begeleiding van moderator Ellen von Koczian  werd met de zaal uitbundig gediscussieerd over FinTech ,financiële innovatie en kredietverstrekking aan het MKB.

Daarna was het de beurt aan minister Henk Kamp en Tweede Kamerlid Daniel van der Ree die door moderator Fabiennne Hendricks werden begeleid in de discussies over het belang van innovatie, ondernemerschap en een leven lang leren in het verdienvermogen van Nederland.

Het slot was voor de Tweede Kamerleden uit Noord-Holland. Oudgedienden als Barbara Visser en Jeroen van Wijngaarden aangevuld met de kandidaten Sophie Hermans, Dilan Yesilgöz- Zegerius, Sven Koopmans, Jan Middendorp, Wybren van Haga, Martijn Bolkestein, Jacco Heemskerk, Robert van Rijn, Rosemarijn Dral, Falco Hoekstra, Erik Struijlaart en Crys Larson werden aan de tand gevoeld door Ellen von Koczian over de rol die zij  konden betekenen na 15 maart.

Na deze sessie konden de aanwezigen lunchen en netwerken.

De Noord-Holland Dag 2017

Om 13:00 uur startten de workshops voor bestuursleden, fractieleden en leden. Veel van de 110 deelnemers kwamen pas in de middag naar Hoofddorp om hun kennis bij te spijkeren.

Landelijk secretaris Stephanie ter Borg nam de aanwezigen mee naar de Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Campagneleider Tamara van Ark gaf de lokale campagneleiders nog wat extra tips en Jos Boontjes vertelde de aanwezigen over het nut van het “Maatschappelijk Middenveld”.

Daarna was het de beurt aan Barbara Visser die de workshop “het winnende verkiezingsprogramma” leidde. Martijn Bolkestein en Jelle van Nuland gaven een workshop “de Winnende Lijst”.

Toen om 16:30 uur de borrel werd geserveerd, kon de organisatie met ruim 220 bezoekers over de gehele dag tevreden terugkijken op een geslaagd Ondernemers Event en Noord-Holland Dag.