keynote-lezing en paneldiscussie over Kernenergie.

15 maart organiseert Stichting e-Lise samen met de landelijke VVD-Statenfracties en Liberale Vrienden een keynote-lezing en paneldiscussie over Kernenergie.

Kernenergie staat nu prominent in het VVD-verkiezingsprogramma. Het gedeelte daarover staat in de bijlage. De motie Dijkhoff is aangenomen waarin wordt verzocht tot marktconsultatie. Deze sluit aan naadloos aan op wat we in eerdere webinars hebben behandeld: "overwegende dat naast conventionele kerncentrales ook interessante ontwikkelingen zijn op het terrein van kleinere centrales en thorium". Mark Harbers wil de bouw van een kerncentrale opnemen in het regeerakkoord: Hij heeft eerder met een interessante conclusie afgesloten en dat zal hij zeker ook op dit webinar ook doen.

In de Verenigde Staten hebben de Republikeinen en Democraten de strijdbijl begraven op het dossier kernenergie. En dat allemaal dankzij de man die op 15 maart aanstaande om 19.30 komt spreken: Jacopo Buongiorno.

Small Module Reactors spelen een belangrijke rol in het proces van ontwikkelingen. De twee grootste Amerikaanse vendors zijn hier inmiddels op overgestapt: Westinghouse en GE Hitachi.

En wat in de Verenigde Staten is bereikt, dat kunnen wij ook in NL en in de rest van Europa!

Buongiorno zal uitleggen dat deze ontwikkeling ingrijpende gevolgen heeft voor onder meer:

- de realisatietijd van kernenergie

- de kosten per kWh van kernenergie

- de inpasbaarheid van kernenergie

- de maatschappelijke acceptatie van kernenergie.

Hierbij de Zoomlink voor het event:

Meeting link:

Meeting ID: 932 8022 7839

Passcode: 78463

Positieve, succesvolle, inspirerende en liberale groet,

Rudi van der Wel