VVD Noord-Holland: gesprek Gedeputeerde Esther Rommel met boeren belangrijk voor het vinden van oplossingen

Gisteravond heeft Gedeputeerde Esther Rommel (Natuur en Stikstof) namens de provincie een bezoek gebracht aan het boerenprotest in Schermerhorn, waar volgens NH Nieuws tientallen boeren zich hadden verzameld om hun zorgen en ontevredenheid te laten blijken over de stikstofplannen van het kabinet. De VVD-fractie is trots op Gedeputeerde Rommel dat zij als verantwoordelijk bestuurder het gesprek is aangegaan met de boeren en samen zoekt naar oplossingen.
In haar verhaal heeft Esther opgeroepen om vooral samen met de boeren en andere bedrijven door te gaan. In Noord-Holland zijn al stikstofdoelstellingen vastgesteld in mei 2021, en daar gaat de provincie mee verder. De kaart met reductiedoelen per gebied van de minister hebben wij dan ook niet nodig. Wij kijken naar de N2000-gebieden in Noord-Holland en willen maatwerk bieden. De situatie in Noord-Holland is ook heel divers, met onder andere een relatief extensieve veehouderij en veel industriebedrijven. Ook is ammoniak uit zee een belangrijke factor in Noord-Holland voor de stikstofproblemen. Over dit soort zaken gaat de provincie met de boeren en andere sectoren in gesprek in de komende tijd.

Hieronder een link naar de opname van het gesprek met Esther Rommel: https://www.youtube.com/watch?v=zeZoLtyQL_I