Cees Loggen kandidaat lijsttrekker Provinciale Staten verkiezingen 2019

Het bestuur van de VVD Noord-Holland draagt Cees Loggen voor tot lijsttrekker voor de VVD bij de provinciale Statenverkiezingen in 2019.

Tijdens ALV 2 op 3 oktober 2018 zal de leden gevraagd worden om met deze keuze in te stemmen.

Cees Loggen is gedeputeerde van de provincie Noord-Holland met in zijn portefeuille: water, waddenfonds, waterrecreatie, grotere wateren, toezicht waterschappen, Personeel & Organisatie, ICT en Europa.

Zijn politieke loopbaan begon in 1998 in Zaanstad waar hij tot 2002 fractievoorzitter van de VVD was. Van 2002 - 2006 was Loggen wethouder in de gemeente Zaanstad. In deze vier jaar heeft hij zich onder meer bezig gehouden met financiĆ«n, sport, stadsbeheer- en uitvoering en havens en vaarwegen.

Sinds 2007 is Cees Loggen lid van Provinciale Staten van Noord-Holland waarvan tot 19 maart 2015 ook als fractievoorzitter. Vanaf september 2013 tot aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 was Cees wethouder in de gemeente Haarlemmermeer. Hij hield zich in Haarlemmermeer onder meer bezig met ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer, luchthavenzaken, wonen en verstedelijking.

Tot 1 september 2018 bestond de mogelijkheid voor de lokale netwerken binnen Noord-Holland om tegenkandidaten te stellen.Hiervan is geen gebruik gemaakt.

Lees ook het in de bijlage geplaatste interview met Cees Loggen