Arthur van Dijk (VVD) nieuwe Commissaris van de Koning

Het bestuur en de Statenfractie van de VVD in Noord-Holland feliciteren Arthur van Dijk met zijn benoeming tot nieuwe Commissaris van de Koning in Noord-Holland!

De Ministerraad is akkoord met de benoeming van Arthur van Dijk (VVD) tot de nieuwe Commissaris van de Koning in Noord-Holland. De benoeming volgt op de instemming van de Provinciale Staten op 19 november met de voordracht van Arthur van Dijk.

De VVD in Noord-Holland is zeer verheugd met de benoeming. Fractievoorzitter Erik Annaert: "Het is een tijdrovend maar zorgvuldig proces geweest, met een zeer positieve uitkomst. Wij kennen Arthur als een zeer professionele bestuurder met brede maatschappelijke ervaring en sterke kwaliteiten als bruggenbouwer. Wij feliciteren Arthur met zijn benoeming en de VVD-Statenfractie kijkt uit naar een waardevolle en prettige samenwerking met hem."

Arthur van Dijk is sinds 2013 voorzitter van Transport en Logistiek Nederland. Ook is hij lid van de Sociaal Economische Raad (SER) en zit hij in het bestuur van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Daarvoor was hij onder meer wethouder van de gemeente Haarlemmermeer namens de VVD en werkte hij bij de FIOD.

Na de aanbeveling van de Provinciale Staten is de Ministerraad vrijdag 30 november akkoord gegaan met de benoeming van Arthur van Dijk. Op 7 januari zal hij tijdens de Statenvergadering worden geïnstalleerd als zeventiende commissaris van de provincie Noord-Holland. Hij zal dan per Koninklijk Besluit benoemd worden voor een periode van zes jaar.

Op 17 december zal de huidige Commissaris van de Koning Johan Remkes afscheid nemen van de Staten van Noord-Holland.