Snel internet voor steeds groter deel Noord-Holland

Voor nog eens ruim 13.000 Noord-Hollandse adressen in het buitengebied komt een snel-internet-aansluiting rap dichterbij. Sinds, op voorspraak van de VVD, de provincie Noord-Holland de mogelijkheid biedt om garant te staan voor de lening die nodig is om snel internet aan te leggen, zijn tal van initiatieven in een stroomversnelling geraakt.

'Kansen voor VVD'

Wat de VVD fractie betreft is het belangrijk ook in de volgende Statenperiode als provincie serieus werk te blijven maken van glasvezel verbindingen. Zo zijn nog veel percelen op bedrijventerreinen en 5.000 adressen in het buitengebied niet aangesloten op snel internet. En zijn ook grote delen van dichterbevolkt gebied nog niet voorzien van de beste internet infrastructuur.  “Daar liggen nog kansen voor de VVD en de provincie en het Rijk het verschil te maken”, aldus Wiesehahn.

'Glasvezel dankzij provincie'

“De afgelopen statenperiode hebben we ons als VVD fractie hard gemaakt bij het college om meer te doen aan goede internet verbindingen in Noord-Holland. Met brede steun van andere partijen heeft het college dan ook de randen opgezocht van wat mogelijk was. En dat heeft mooie resultaten opgeleverd in bijvoorbeeld Hollandse Kroon, Beemster en Wijdemeren. Steeds meer mensen kunnen daar nu ook in het buitengebied werken met snel internet via een glasvezelverbinding, met ondersteuning van de provincie”, aldus vicefractievoorzitter Marco Wiesehahn.