Noord-Holland gaat schoon recreatief varen stimuleren

De provincie Noord-Holland gaat, op voorstel van de VVD, schoon en duurzaam varen stimuleren. Dat blijkt uit een Statenbrief waarin het provinciebestuur aangeeft 500.000 euro vrij te maken voor het sloepennetwerk en duurzaam varen in Noord-Holland. Als de stimuleringsmaatregel succesvol is, kan de regeling worden uitgebreid.

“De VVD fractie is blij met het geld voor duurzaam varen. De VVD vindt het belangrijk dat ondernemers in de plezier- en recreatievaart gesteund worden bij het verduurzamen van hun vloot. We hebben er bij de behandeling van de kaderbrief in juli om gevraagd en nu is het geld al door VVD gedeputeerde Cees Loggen gereserveerd voor dit doel. Dat is goed nieuws”, aldus vicefractievoorzitter van de VVD Statenfractie, Marco Wiesehahn.

De provincie Noord-Holland gaat nu de regeling uitwerken zodat de juiste doelgroepen in beeld zijn en de regeling succesvol uitgevoerd kan worden.

Marco Wiesehahn
wiesehahnm@noord-holland.nl