VVD Statenfractie zet ook dit jaar bijzondere Noord-Hollanders in het zonnetje

Rondom Valentijnsdag delen VVD Statenleden van Noord-Holland gezamenlijk met de VVD raadsfracties in Noord-Holland taarten uit aan personen en organisaties die iets bijzonders hebben gedaan voor de gemeenschap in hun buurt, wijk, dorp, stad of regio. Dit jaar bestaat de VVD Taartenactie al 15 jaar en dat werd afgelopen week goed gevierd met maar liefst 43 taarten die door de VVD Statenleden en de gedeputeerde werden uitgedeeld. Een paar mooie voorbeelden van organisaties en personen die dit jaar in het zonnetje werden gezet.

De eerste taart ging naar de onderhoudsploeg van de Katholieke begraafplaats in ’t Zand in Schagen. Elke zaterdagochtend om 10 uur komt de ploeg bij elkaar om de begraafplaats zo mooi mogelijk te maken en te houden. Ze dragen hiermee bij aan de serene uitstraling en beleving van de begraafplaats. Nabestaanden en dorpsgenoten kunnen zo hun dierbaren in alle rust komen bezoeken en eren.

De vrijwilligers van het Papagenohuis in Laren ontvingen ook een taart. Ruim 60 vrijwilligers zetten zich daar dagelijks in om jongeren met autisme een thuis te geven. De vaste bewoners en dagbesteders van het Papagenohuis worden ondersteund door een team van vrijwilligers en professionals bij allerlei activiteiten. Van handelingen in het dagelijks leven en praktische zaken zoals boodschappen doen, tot muziektherapie en horecatraining. Op deze manier worden de jongeren op weg geholpen naar een zo zelfstandig mogelijke toekomst en kunnen ze meedoen in en bijdragen aan de samenleving.

Daarnaast ging er een VVD-taart naar de Buurtbus Vereniging Zwaanshoek. De organisatie die al sinds 1977 vrijwillig een buslijn bemand, rijdt tussen Bennebroek, Zwaanshoek en Hoofddorp. Het team bestaande uit ruim 20 vrijwilligers rijdt met een bus met acht passagiersplekken en zorgt ervoor dat reizigers veilig en volgens een vaste dienstregeling van en naar hun bestemming worden vervoerd.

Ook dit jaar was het weer een geslaagde VVD-taartenactie. Alle Statenleden van de VVD hebben er een mooie en gezellige dag aan overgehouden. Dank aan alle vrijwilligers en organisaties voor hun inzet.